lördag 6 mars 2010

Turkiet och Tango

Hej igen!
Var en stund sen förra inlägget och en hel del har hänt här nere. I måndags började första riktiga skolveckan, har jobbat på inne i mitt lilla rum samtidigt som man försökt pussla ihop något slags schema.
I onsdags var vi på match, Turkiet mötte Honduras på favoritlaget Besiktas stadion i stadsdelen med samma namn. Biljetterna kostade femton kronor och vi blev lite oroliga; var det verkligen A-laget som skulle spela och hur många skulle egentligen komma? Vår oro försvann snabbt när vi steg av en proppfull buss och rakt ut i vimlet av människor. Stämningen var på topp och på vägen till stadion var det tätt mellan de rödvita flaggorna. Det var det också inne på stadion där de flesta sjöng för fullt. Många av fansen var Besiktas-fans och här och där i ramsorna så slank det in ett och annat svart-vitt slagord. Det var till och med lite svårt att hänga med i spelet, ögonen drogs hela tiden till läktarna där de olika sektionerna sjöng mot varandra. Typ som "Andra sidan är ni klara..." fast maffigare. Här kommer en länk till blogg med en video från matchen, tryck här!
I tordags så gick jag på Tango!!
Tangon började klockan 17 och efter lite letande och några direktioner så hittade jag äntligen den lilla baracken på andra sidan av en stor bussparkering. Väl inne så möttes jag av en stor skara människor i en ring. I mitten stod en ung man med glasögonen på nästippen, han pratade snabb turkiska och jag tyckte mig höra ordet tango då och då; jag hade kommit rätt!
Plötsligt så frågade han om det var någon som inte pratade turkiska. Jag räckte upp handen och insåg till min förvåning att jag var den enda. En tjej kom, som tur var, till undsättning och översatte. Lektionen fortlöpte och det känns ändå som att jag är på rätt spår!
Den andra veckan här har känts bra och jag hoppas att alla andra också kommer att göra det!
Ses!

5 kommentarer:

  1. Ser fram emot att följa dina tangolektioner! Jag har också testat tango men det var läskigt för vi fick blunda när vi dansade. Jag backade rakt in i folk. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. MAX! Kom igen och skriv!! Jag är nyfiken!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Sara!!! Nu får du skriva lite mer!!!

    SvaraRadera
  4. Skriv Max!!! Om du satsar på enmiljon intreserade får du skriva lite mer.

    SvaraRadera